Tuesday, January 23, 2018

Pendapatan Melalui Kerjaya Perunding Hartanah


Teks & gambar : Mimi Rahim


Tahun 2017 ramai yang terkesan dengan keadaan ekonomi yang tidak menentu. Mereka yang berniaga sendiri katanya perniagaan tidak begitu memberangsankan. Lebih parah ramai yang terpaksa diberhentikan kerja. Terus hilang punca pendapatan.

Kak Mie tahu tentang masalah ini bila Kak Mie iklan kan tentang kerjaya perunding hartanah di facebook. Mereka hubungi Kak Mie untuk bantu dapatkan info bagaimana Kerjaya Perunding hartanah dapat bantu mereka.

Kak Mie lebih suka terus bagitau gaji perunding hartanah. Kerana kita bekerja kerana untuk mendapat pendapatan yang berbaloi. Jadi korang mesti tahu gaji seorang perunding hartanah.

Untuk perunding hartanah yang baru . Jika kita dapat jual rumah berharga 500k, komisen kita adalah RM9000 . Dan untuk perunding hartanah yang berpengalaman atau sudah lama bersama agensi, komisen untuk rumah 500k lebih kurang RM12000. Nak tahu cara pengiraan komisen boleh ke link ini http://mimirahimproperty.blogspot.my/2018/01/pendapatan-suri-rumah-perunding-hartanah.html

Kak Mie bagi contoh rumah berharga 500k kerana logik kan, harga rumah teres di ibu kota.
Jadi bila korang terlibat dalam kerjaya perunding hartanah. Korang boleh rancang rumah bagaimana yang korang nak jual. Berapa pendapatan yang korang mahukan. Nak lebih jual lah banyak.

Dalam bidang ini, korang jual korang akan dapat komisen, kalau korang tak buat apa-apa, maka tak ada apa-apa yang korang dapat. Korang jangan risau dengan cara kerja, bila join agensi hartanah insyaallah korang akan faham cara kerja perunding hartanah.

Berminat nak join kerjaya perunding hartanah boleh lah hubungi mana-mana agensi yang berdekatan, Nak join team Kak Mie pun boleh, janji memenuhi syarat yang di tetapkan. Syarat utama perempuan :).

Kak Mie nak belanja sikit gambar komisen kawan Kak Mie semalam, yang baru close rumah di Shah Alam.




No comments:

Post a Comment

Cara Berurusan Dengan Perunding Hartanah Untuk Belian Rumah

Teks & Gambar : Mimi Rahim Selalunya jika berhasrat untuk beli rumah, lama web yang kita terokai adalah laman web mudah.my, proper...