Wednesday, January 24, 2018

Menjana Pendapatan Tambahan Dengan Perunding Hartanah


Teks & gambar : Mimi Rahim




Dalam bidang hartanah ini, banyak cara untuk kita tambah pendapatan sebenarnya. Bila makin
lama kita dalam bidang hartanah, makin kita akan lebih berpengalaman untuk cipta pendapatan dari pelbagai sudut. Contohnya dari jualan hartanah, dari sewaan hartanah ataupun dari pelaburan hartanah dan lain-lain.

Yang Kak Mie bagitau  itu semua pendapatan seorang perunding hartanah. Hari ini Kak Mie nak share bagaimana pula perunding hartanah dapat bantu kawan-kawan untuk tambah pendapatan sampingan.

Ada dua cara, pertama korang boleh kongsikan senarai hartanah yang kami jual kepada kawan-kawan kamu. Contohnya jika korang lihat perunding hartanah share hartanah yang hendak di jual, korang boleh minta izin untuk ambil dan share kepada saudara atau kawan terdekat kamu. Korang deal siap-siap komisen yang perunding hartanah boleh beri jika ada kenalan kamu yang berminat untuk beli. Korang jangan lupa tukar nombor yang perlu di hubungi kepada nombor telefon korang. Supaya pembeli hubungi kamu terlebih dahulu.

Cara ke dua adalah dengan mencari pemilik hartanah yang hendak jual rumah. Kamu boleh jadi referal kepada pemilik rumah itu. Ini juga korang boleh terlebih dahulu deal komisen jika ada listing yang korang nak bagi pada perunding hartamah. Jika terjual korang boleh lah dapat komisen kan.

Jika sebuah rumah dapat RM1000 ok lah kan, ada juga duit tambahan korang setiap bulan. Sekarang korang boleh lah cari kawan perunding hartanah yang korang rasa selesa untuk berurusan.

No comments:

Post a Comment

Cara Berurusan Dengan Perunding Hartanah Untuk Belian Rumah

Teks & Gambar : Mimi Rahim Selalunya jika berhasrat untuk beli rumah, lama web yang kita terokai adalah laman web mudah.my, proper...