Tuesday, January 9, 2018

Tetapkan Matlamat Tahun Baru


Teks      : Mimi Rahim
Gambar : Mimi Rahim


Masuk jer tahun baru Kak Mie dah mula teringatkan team kesayangan Kak Mie. Rasa semangat nak bekerja bersama dah berkobar-kobar. Mesti rindu kan nak kerja setelah lama cuti akhir tahun. Semalam adalah mingu ke -2 tahun baru 2018. Kami team Suri Rumah Perunding Hartanah berkumpul buat kali pertama pada tahun baru.

Macam biasa kami akan tetapkan tempat untuk berkumpul. Dan tempat pilihan semestinya adalah di salah sebuah rumah antara kami. Kami pilih di rumah kerana macam biasa, mak-mak perunding hartanah akan bawa anak-anak kecil kami.

Meeting bermula jam 9.30 pagi iaitu selepas kami selesai hantar anak-anak ke sekolah dan siapkan kerja di rumah yang mana patut. Kami tak lupa untuk bawa makanan masing-masing. popluck dan meeting memang tak dapat dipisahkan.



Majlis kami dimulakan dengan bacaan umul kitab Al-Fatihah. ...
Sempena tahun baru, isi utama meeting kami adalah matlamat tahun baru dan strategi pemasaran untuk tahun baru.

Sebagai perunding hartanah memang kita mesti mengikuti pasaran hartanah atau permintaan hartanah semasa. kita mesti alert dengan ekonomi dan pasaran hartanah di Malaysia. Pasaran hartanah ini mempengaruhi strategi kerja kita. Ini yang kami sama-sama bincangkan.

Tak ketinggalan juga kami bincangkan potensi hantanah untuk kami turut serta melabur. Seronok dengar bila masing-masing dah booking rumah untuk diri sendiri di permulaan tahun baru.

Bila jumpa sesama perunding hartanah, memang seronok. Kami saling bertukar pendapat. Bukan sahaja dalam bidang hartanah tapi juga cara menguruskan keluarga masing-masing. Maklum lah kan... Kami Suri Rumah Perunding Hartanah :)



No comments:

Post a Comment

Cara Berurusan Dengan Perunding Hartanah Untuk Belian Rumah

Teks & Gambar : Mimi Rahim Selalunya jika berhasrat untuk beli rumah, lama web yang kita terokai adalah laman web mudah.my, proper...