Wednesday, February 14, 2018

Sahabat REN Dari Syurga



Teks & Gambar : Mimi Rahim


Pada hari ahad lepas Kak Mie ada bawa seorang client untuk view unit rumah di Apartment Suri Puteri Shah Alam.
lebih kurang jam 9am pembeli tiba, Kak Mie bawa dulu pusing sekitar apartment dan tunjukkan kemudahan yang ada kat apartment itu. Apa yang best ka Suri Puteri adalah kerana surau nya sangat aktif, kalau kita tengok kat papan kenyataan depan surau, memang macam-macam aktiviti ada. Persekitaran apartment sangat bersih, nampak sangat dorang jaga elok. Untuk yang ada anak kecil sangat membantu kerana kat tingkat bawah ada tadika dan pra tahfiz. Senang hantar anak-anak.

Bila dah satle kat sekitar apartment, mula lah jelajah satu rumah  ke satu rumah. Setiap rumah ada keistimewaan masing-masing. Contohnya rumah pertama dah renovate siap, cuma ada sikit rosak pada lantai, rumah ke dua kosong tapi view cantik, rumah ke tiga paling besar.

Dah habis view mula sesi berbincang dengan pembeli, pembeli pertama suka dengan rumah pertama kerana jimat katanya ,terus boleh masuk. Pembeli ke dua suka rumah yang kosong sebab nak renovate cara sendiri. Lain orang lain citarasa kan. Kak Mie terangkan serba sedikit, pembeli nampak positif.

Alhamdulillah, hari ini pembeli sampaikan hasrat untuk booking unit tersebut. Tapi Kak Mie bagitau untuk bagi penerangan kali ke dua dengan jelas. Kak Mie cuba set kan temujanji masa makan tengah hari tapi pembeli minta adakan malam sebab urusan kerja.

Sebenarnya nak cerita tentang sahabat yang Allah anugerahkan pada Kak Mie, mereka sangup tolong Kak Mie pergi ke Shah Alam untuk terangkan pada client Kak Mie. Sangat besar pengorbanan meraka sanggup tinggalkan sekejab anak yang sedang menyusu dan suami di rumah.

Alhamdulillah urusan dengan Client Kak Mie selesai dengan beliau berpuas hati berurusan dengan team kami, Kak Mie sangat berterima kasih pada mereka dan syukur Allah jumpa kan sahabat dari syurga .....



No comments:

Post a Comment

Cara Berurusan Dengan Perunding Hartanah Untuk Belian Rumah

Teks & Gambar : Mimi Rahim Selalunya jika berhasrat untuk beli rumah, lama web yang kita terokai adalah laman web mudah.my, proper...